مهم و فوری سه فصل ابتدایی کتاب سیر تا پیاز درخت گردو را هدیه دریافت کنید

کاشت درخت گلابی؛ هرس و الگوی کاشت

انتشار: سه سال پیش | زمان مطالعه: ۸ دقیقه

آموزش باغبانی و باغداری این سری در مورد کاشت درخت گلابی است. فکر می کنم دیدن ردیف درختان میوه پربار و رنگارنگ بیشتر یادآور نوستالژی است. در دوران جوانی پدربزرگ و مادربزرگم یک باغ تفریحی داشتند. والدین من تمرکز بیشتری بر تکمیل پروژه های مربوط به باغداری و افزودن درختان میوه برای تبدیل شدن به مکانی داشته اند که فرزندانشان در دوران کودکی از آن لذت ببرند. همچنان بتوانند از میوه های ارگانیک باغ استفاده کنند. این مقاله نیز در ادامه مقالات قبلی در مورد میوه محبوب گلابی است اگر مقالات قبلی را مطالعه نکردید. پیشنهاد میکنم بعد از مطالعه این مقاله سری هم به آنها بزنید.

پیشنهاد مطالعه: کاشت انار؛ کوددهی و هرس

پیشنهاد مطالعه: کاشت پسته؛ تغذیه و هرس

کاشت درخت گلابی؛ هرس و الگوی کاشت

درخت گلابی

درخت گلابی از سیب هایی که از آسیای مرکزی رشد میکند، سرچشمه گرفته است. بسته به آب و هوای محلی ، ممکن است همه گونه ها برای باغ شما مناسب نباشند. اما انواع درخت گلابی مقاوم تری برای رشد در آب و هوای سرد وحود دارد. ما یک درخت گلابی قرمز Anjou و یک درخت گلابی Shenandoah را انتخاب کردیم. انواع دیگر درخت گلابی مقاوم در برابر سرما در غرب کره زمین هستند. درختان گلابی به عنوان خویشاوند درختان سیب ، شرایط کاشت و مراقبت مشابهی دارند.

الگوی کاشت درخت گلابی

پس از برآورده ساختن همه نیازهای رو به رشد ، آماده کاشتن درخت گلابی خود هستید. درخت گلابی را باید در فصل بهار در مکانی که همه نیازهای فوق را برآورده می کند، کاشت.

حفره ای عمیق تر از گلوله ریشه هر درخت و تقریباً دو برابر آن حفر کنید. کمپوست و پیت ماس ​​یا سایر مواد آلی را با خاکی که از سوراخ خارج کرده اید مخلوط کنید تا حدود 30 درصد آنچه که دوباره پر می شود را تشکیل دهد. قبل از پر کردن مجدد سوراخ ، مطمئن شوید که ریشه ها به جای خم شدن ، به شکل دایره صاف شده اند. همچنین از صاف بودن درخت اطمینان حاصل کنید. ممکن است دو نفره مراحل کاشت انجام شود.

یکی نگه داشتن درخت و دیگری برای پر کردن مجدد. هنگامی که سوراخ را دوباره پر می کنید ، مطمئن شوید که خاک به همان نقطه تنه می رسد که در زمان قرار گرفتن درخت در ظرفش بود. در حین پر کردن ، فضاهای خالی را با خاک پر کنید. هنگامی که سوراخ به طور کامل پر شد ، خاک سطح را به آرامی بریزید و درخت را کاملاً آبیاری کنید. اگر خاک ته نشین شد ، خاک را بعداً اضافه کنید تا مطمئن شوید در سطح خاک مناسب است.

کاشت درخت گلابی؛ هرس و الگوی کاشت

شرایط مناسب برای کاشت درخت گلابی

درخت گلابی مانند دیگر درختهای میوه نیاز به شرایط ویژه ای برای رشد و پرورش دارند. در ادامه شرایط مناسب کاشت درخت گلابی را در باغ آموزش میدهیم.

pH خاک برای درخت گلابی

درخت گلابی در خاکهای کمی اسیدی با PH بین 6 تا 7 بهترین رشد را می کند. قبل از کاشت درخت خود ، باید آزمایش خاک را برای تعیین pH خاک خود و اصلاح آن برای رفع نیازهای درختان گلابی خود در نظر بگیرید. از آنجا که ما یک درخت سیب داریم که با موفقیت 457 سانتیمتر دورتر از محل کاشت تا اولین گلابی و 914 سانتیمتر از درخت دوم گلابی رشد می کند ، مطمئن هستیم که pH خاک ما نیازهای درختان جدید را برآورده می کند.

 

زه کشی خاک برای درخت گلابی

 درخت گلابی، خاکی با زهکشی خوب را ترجیح می دهند که آب پس از بارندگی مدت زیادی در آن نماند. ما درختان خود را در منطقه ای با مخلوط طبیعی خاک رس و ماسه کاشتیم و هر حفره را با سطل پر از خاک دوباره پر کردیم.

نورخورشید برای درخت گلابی

درخت گلابی خود را در مکانی آفتابی بکارید تا حداکثر تولید میوه را داشته باشید. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که گردش هوا خوب است. مکانهای دور از درختان دیگر و سازه های بزرگ ایده آل است.

 

گرده افشانی برای تولید گلابی

 شما باید حداقل دو نوع درخت گلابی بکارید تا از گرده افشانی متقابل و تولید میوه اطمینان حاصل شود. هنگام کاشت درختان باید بین 600 سانتیمتر فاصله داشته باشند. در نهایت ، مطمئن شوید که انواع انتخاب شده با یکدیگر سازگار هستند.

 

میوه دهی درخت گلابی

حدود 4 سال طول می کشد تا درخت گلابی شما میوه دهد. با این حال ، برآورده کردن تمام نیازهای رشد درخت شما از ابتدا ، عملکرد شما را در آینده بهبود می بخشد. پس از کاشت ، هرس منظم بهاری را انجام دهید و به طور دوره ای کیفیت خاک را بررسی کنید تا از رشد مطلوب و تولید نهایی میوه اطمینان حاصل کنید.

کاشت درخت گلابی؛ هرس و الگوی کاشت

هرس درخت گلابی

هر سال برای سالم نگه داشتن درخت گلابی را هرس کنید. به طور کلی ، هرس کمی انجام دهید تا درختان بهترین و پربارترین ظاهر خود را حفظ کنند. برای درختان کوتاه ، آنها را به سیستم اصلی مرکزی برش دهید. درختان را با اندازه استاندارد هرس کنید.

سیستم مرکزی درخت گلابی دارای یک تنه مرکزی با شاخه هایی است که هر 20 سانتیمتر به صورت مارپیچ خارج می شوند و مطمئن می شوند که هیچ شاخه ای مستقیماً بالای شاخه دیگر قرار ندارد. چنین سیستمی در اوایل تابستان سال اول آغاز می شود ، در این مدت باید هرگونه شاخه ای را که در فاصله 45 سانتیمتر از سطح زمین ایجاد می شود حذف کنید. نتیجه نهایی باید شبیه درخت کریسمس باشد.

از ابزار مخصوص برای کمک به شکل دادن به شاخه های درختان استفاده کنید. باعث گسترش شاخه ها به بیرون میشود تا درخت گلابی به سمت بالا حرکت نماید. وقتی شاخه ها کوچک هستند ، می توانید با استفاده از گیره، شاخه ها را از تنه اصلی دور کنید. برای شاخه های بزرگتر ، از تخته های چوبی با شکلV   که در هر انتهای آن بریده شده است استفاده کنید. به یاد داشته باشید که بین هر خوشه میوه در هر شاخه حدود 15 سانتیمتر باقی بماند. پس از کاشت درخت گلابی، آنها را مرتب آبیاری کنید.

کاشت درخت گلابی؛ هرس و الگوی کاشت

برداشت گلابی

گلابی را در زمانی که بالغ ولی هنوز سفت هستند، برداشت کنید. گلابی ها را در دمای اتاق برای بهترین کیفیت میوه ها رسیده کنید. درختان گلابی بالغ در مدت کوتاهی میوه زیادی تولید می کنند.

نگهداری گلابی

برای نگهداری گلابی ، آنها را هنگامی که کاملا رشد کرده اند اما هنوز بسیار سفت هستند بچینید. آنها باید حدود 1 هفته دوام بیاورند. همچنین می توانید آنها را در ظروف در مکانی خنک (حدود 4 درجه سانتیگراد) و تاریک نگهداری کنید. آنها 1 تا 2 ماه نگهداری میشوند. همچنین می توانید گلابی را طولانی تر نگهداری کنید.

یک باغدار حرفه ای همواره می آموزد و به کار میبرد را بیاد داشته باشید و باغداری خود را با یادگیری مطالب جدید لذت بخش نمایید ما تکنیک هایی را در سایت به صورت رایگان آموزش میدهیم که میتواند در بخش آموزش های کاربردی  و مقالات حرفه ای باغداری آن ها را بیابید.اگر علاقه مند به نکات باغداری هستید بخش ویژه سایت باغ شهری را از دست ندهید.

 

مهدی نیک بخت

موسس وب سایت باغ شهری

از سال ۱۳۹۶ که در حوزه باغداری شروع به تحقیقات کردم با باغداران محترم متعددی شروع به صحبت و مشورت کردم خوشحالم که پس از گذشت چندین سال به پشتوانه شما سایت باغ شهری یک منبع معتبر برای آموزش باغداری در سراسر کشور است بیش از ۲۰۰ مقاله در رابطه با باغداری مدرن ثمره اعتماد شما و جدیت من در این امر خطیر است.
دوره های آموزشی کاربردی:
کتاب چاپی سیر تا پیاز درخت گردو
فیلم بیست نکته طلایی در باغداری حرفه ای
کتاب دانلودی سیر تا پیاز درخت انگور
کتاب دانلودی سیر تا پیاز درخت گردو


کتاب چاپی سیر تا پیاز درخت گردو

جدیدترین محصول آموزشی

کتاب سیر تا پیاز درخت گردو برای باغداری درخت گردو لازم است، هر فردی که در حوزه درخت گردو فعالیت می کند و یا قصد احداث باغ گردو را دارد باید بداند که دنیای باغداری این درخت چه میگذرد و با شیوه های باغداری و نکات اختصاصی این درخت آشنا شود.

در صورتی که شما قصد احداث باغ گردو را دارید کتاب سیر تا پیاز درخت گردو شما را برای یک شروع قوی آماده می کند و دیدگاه شما را نسبت به این درخت تغییر خواهد داد.

مطالعه مشخصات کتاب

فیلم بیست نکته طلایی در باغداری حرفه ای

با افتخار به شما دوره آموزشی ویدیویی "بیست نکته طلایی در باغداری حرفه ای" را معرفی می کنیم. این دوره شامل مطالبی است که به شما در بهبود و بهره‌برداری از باغ کمک خواهد کرد.شما با اصول و روش‌های مهمی مثل هرس، کوددهی، سم‌پاشی، انتخاب نهال مناسب و مبارزه با افات آشنا خواهید شد.

در این دوره آموزشی، با تمام جزئیات به این موضوعات پرداخته خواهد شد و شما با داشتن دانش لازم، قادر خواهید بود باغ خود را به شکل حرفه‌ای مدیریت کنید و به بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

مطالعه مشخصات دوره

کتاب سیر تا پیاز درخت انگور

باغداری به عنوان سرمایه گذاری بلندمدت، نیازمند انتخاب بهترین الگوها و روشهاست.
همچنین مستلزم شناخت دقیق از شرایط آب وهوایی و خاکی مورد نیاز درختان است تا از موارد تهدید سرمایه گذاری جلوگیری شود و بستر تولید اقتصادی و با کیفیت و کمیت مطلوب فراهم شود.

کتاب سیر تا پیاز درخت انگور برای هر باغداری که میخواهد صفر تا صد درخت انگور را آموزش ببینید لازم است.

مطالعه مشخصات کتاب

کتاب دانلودی سیر تا پیاز درخت گردو

کتاب سیر تا پیاز درخت گردو برای باغداری درخت گردو لازم است، هر فردی که در حوزه درخت گردو فعالیت می کند و یا قصد احداث باغ گردو را دارد باید بداند که دنیای باغداری این درخت چه میگذرد و با شیوه های باغداری و نکات اختصاصی این درخت آشنا شود.

در صورتی که شما قصد احداث باغ گردو را دارید کتاب سیر تا پیاز درخت گردو شما را برای یک شروع قوی آماده می کند و دیدگاه شما را نسبت به این درخت تغییر خواهد داد.

مطالعه مشخصات کتاب

مقالات باغداری بیشتر

نکات باغداری بیشتر

دیدگاه های ارزشمند کاربران

باغ‌شهری | آموزش باغداری - فروشگاه اینترنتی باغداری

باغ‌شهری چیست؟

ورود به باغ شهری

ثبت نام

قوانین و مقررات

راه های ارتباطی با باغ‌ شهری

تماس با ما

باغ شهری را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اینستاگرام باغ شهری

تلگرام باغ شهری

با باغ‌شهری یک قدم فراتر! حقوق محفوظ است -زمستان ۱۴۰۰ «نسخه ۴»
logo-samandehi